Friday, December 27, 2013

Rules of Tense

Bright House

Sk. Kawser Ahmad (Sohan)

Rules of TENSE
Active + Passive

Present Indefinite Tense
Act: Subject + verb (s/es) + Object.

Pas: Object + am/is/are + V3+ Preposition+ Subject.
I eat a mango.
A mango is eaten by me.

Pre Continuous T 
Sub + am/is/are + verb + ing +Obj.

Obj + am/is/are + being+ V3 +P+ Sub.
I am eating a mango.
A mango is being eating by me.


Pre Perfect T
Sub+ have/has + v3 + Obj.
Obj+ have/has + been+ v3 + P+ Sub
I have eaten a mango.
A mango has been eaten by me.

Pre Per Con T 
Sub+ have/has+ been+ verb +ing+Obj.

Obj+ have/has+ been+being+V3+ P + Sub. 
I have been eating a mango.
A mango has been being eaten by me.

Past Ind
Sub + v2 + Obj.

Obj + was/were+ V3+ P + Sub.
I ate a mango.
A mango was eaten by me.

Past Con T
Sub+ was/were + verb + ing + Obj.

Obj+ was/were + being+ V3+ P + Sub.
I was eating a mango.
A mango was being eaten by me.

Past Per T
Sub + had + v3 + Obj.

Obj + had + been+v3 +P + Sub.
I had eaten a mango.
A mango had been eaten by me.

Past Per Con T
Sub + had + been+ verb+ ing+ Obj.

Obj + had + been+ being+V3+ P + Sub.
I had been eating a mango.
A mango had been being eaten by me.

Future Ind T
Sub + shall/will+ v1+ Obj.

Obj + shall/will+ be+ V3+ P + Sub.
I will eat mango.
A mango will be eaten by me.

Fut Con T 
Sub+ shall/will+ be+ verb+ ing+ Obj.

Obj+ shall/will+ be+ being+ V3+ P + Sub.
I will be eating a mango.
A mango will be being eaten by me.

Fut Per T 
Sub+ shall/will+ have+ V3+ Ob j.

Obj+ shall/will+ have+ been +V3+ P + Sub.
I will have eaten a mango.
A mango will have been eaten by me.

Fut Per Con T
Sub +shall/will + have + been+ v+ ing+ Obj.

Obj +shall/will + have + been+ being+ V3+ P + Sub
I will have been eating a mango.
A mango will have been being eaten by me.

No comments:

Post a Comment